از دستگاه سیل وکیوم بیشتر بدانیم
1396-04-13
 

دستگاه شیرینگ پک چیست ؟

دستگاه های شرینگ پک جهت بسته بندی انواع محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. عملیات شرینگ به عمل جمع شوندگی پلاستیک بر اثر حرارت، دور محصول گفته می شود. روال کار با دستگاه شرینگ به این صورت است که اپراتور نایلونی دور محصول مورد نظر برای بسته بندی می کشد و پس از انجام عمل دوخت، محصول را وارد تونل هوای گرم میکند. جریان هوای گرم داخل تونل باعث انقباض نایلون شده و نایلون شکل محصول را به خود میگیرند. شاید عمومی ترین نوع استفاده از این نوع ماشین آلات را می توان بسته بندی قوطی های نوشابه و آب معدنی معرفی کرد.

شیرینک پک فرآیندی است که طی آن یک نایلون پلاستیکی به روی محصول مورد نظر کشیده می شود که می تواند به منظور زیبایی ، مقاومت ، چینش محصولات در کنار هم و جلوگیری از آسیب های احتمالی باشد .

از این دستگاه جهت بسته بندی انواع کارتن، بسته نوشابه و آب معدنی ، قوطی های رنگ ، گالن ، محصولات بهداشتی، کنسرو و کالاهایی از این دست مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه شیرینگ پک انواع مختلفی دارد که بر اساس کارکرد و نیاز مشتری و صنعتگر طراحی و تولید می شود. معمولا دو نوع عمده از دستگاه شیرینگ پک وجود دارد که یکی دستگاه شیرینگ پک اتومات است و دیگری دستگاه شیرینگ پک نیمه اتومات است . معمولا دستگاه شیرینگ پک نیمه اتومات برای صنایعی کاربرد دارد که محصولات آن ها در اندازه های مختلفی تولید می گردد و همه یکسان و یک شکل نیستند.

بدین منظور ابتدا یک کاربر محصول را به روی دستگاه می گذارد ، سپس نایلون شیرینک پک را روی بسته می کشد. با توجه به کلید یا پدالی که در دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک تعبیه شده آن را می فشارد تا اضافه های نایلون بریده شود . در نهایت محصول به سمت کوره هدایت می شود تا فرآیند شیرینگ و کشیده شده پلاستیک به دور محصول به اتمام برسد. کارکرد دستگاه شیرینگ اتوماتیک با دستگاه شیرینک پک نیمه اتوماتیک در عمل یکسان است . تفاوت این دو دستگاه در این خواهد بود که در دستگاه شیرینگ اتومات نیازی به اپراتور و کاربر دستگاه برای کشیدن نایلون و هدایت آن به سمت کوره ندارد و عملیات شرینگ به صورت خودکار به انتها می رسد.

 

3 Comments

  1. رضا گفت:

    عالی….

  2. ناز گفت:

    سلام .خیلی خوب بود

  3. علی گفت:

    عالییییی مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.